Her finner du praktiske opplysninger fra A til Å!
Her finner du praktiske opplysninger fra A til Å!
A
Avfallshåndtering:
Grensen borettslag gode og brukervennlige ordninger for håndtering av søppel.
Vanlig husholdningsavfall
Borettslaget har nedgravd søppelanlegg, brønner som består av containere som ligger under bakkenivå. Her kan du kaste vanlig husholdningsavfall, samt papp og papir. Innkastene er merket restavfall. Husholdningsavfall skal pakkets inn i poser før det kastes. Helst skal det sorteres, slik at plast skal i lilla pose, og matavfall skal i grønn pose. Disse skal knytes godt før de kastes. Brukes handleposer fra butikk, så skal posen vrenges før den brukes til restavfall/husholdningsavfall.
Hvert tun har et nedgravd avfallsanlegg som er dimensjonert for det aktuelle tunet. Kaster du avfall på nabotunet betyr dette at de som bor der risikerer at det er fullt når de komme med sitt avfall.
Skulle avfallsanlegget vært fullt, så skal søpla tas med hjem for oppbevaring til anlegget igjen er tømt. Dette i henhold til borettslagets Husordensregler.
To ganger i året, en gang på våren og en gang på høsten kommer det en komprimatorbil som tar med seg «alt» som ikke er husholdningsavfall, som er: klær, mindre elektriske artikler som støvsuger, brødrister, lamper. PC og tv, musikkanlegg, kofferter, møbler, trillebager eller mindre interiørartikler, gamle serviser, boller og fat, bøker, spill, andre tekstiler og lignende.
Dette må du selv sørge for å kjøre/få fraktet bort:
Kjemikalier, maling, lakk, bildekk, bilbatterier, flytende avfall, glass, stein, radiatorer, gips, alt av treverk som er impregnert og brannfarlig avfall, og avfall som lett kan eksplodere.
Avfall fra større oppussingsprosjekter må også andelseier/ beboer selv stå for.
Er ikke dette fjernet innen rimelig tid, blir det fraktet bort i regi av borettslaget, og kostnader bli belastet andelseier. Styret vil til enhver tid benytte seg av det firmaet som kan utfører jobben på kortets varsle, uavhengig av pris.
En mulighet er jo å frakte dette bort selv. Grønmo gjenvinningsstasjon har adresse Sørliveien, som er ti minutter unna med bil. Veibeskrivelse finner du HER
Hermetikkbokser/metall og glass kan kastet i containere som er plassert ved bussholdeplassen på Åsbråten torg.
B:
Bomiljø:
Vårt borettslag består av 199 enheter. på tvers av alder, familiestørrelser og kulturer.
For at vi alle skal oppleve et trygt og godt bomiljø er det viktig at vi viser hensyn og respekt for hverandre.
Noen synes det er greit å bruke søndagen til plenklipping, og andre synes det ikke gjør noe at man setter ut søppel ved avfallsanleggene fredag ettermiddag og at de står der hele helgen eller helligdager.
Derfor har borettslaget utarbeidet Husordensregler.
For å lese de klikk -HER-
Noe av kjernen i reglene er at man varsler naboen hvis man skal ha en sosial sammenkomst som man vet vil medføre mer støy enn normalt, og kanskje vare litt etter tidspunktet for regler om ro i leiligheten.
Oppgangene er ikke oppholdsrom. Barn vet ikke at det er lytt, slik at det er fint om foresatte/pårørende lærer barna til ikke å støye når de går i oppgangen. Husk at det er vi voksne som er de beste rollemodellene.
Det er fristende å bruke helger og kvelder til å pusse opp. Bruk av driller, bor og sag innebærer mye støy, så før du setter i gang er det fint å ta en sjekk om hva Husordensreglene sier. (Se lenke overfor).
Borettslaget er pliktige til å se å ha Helse-, miljø-og sikkerhet på dagsorden, og derfor er det et ekstra fokus på brannvern, og økt brannsikkerhet.
Andelseier er selv ansvarlig for brannsikkerheten i leiligheten. Den sikreste måten er egenkontroller.
Styret vil en gang i året dele ut batterier til røykvarsler. Sirka hvert 5. år blir det også foretatt en gjennomgang av brannslukkerutstyret/pulverapparatet i leilighetene.
Når ulykken er ut er det viktig at man har tatt følgende forhåndsregler:
§ For å sikre frie rømningsveier er det ikke lov å plassere gjenstander eller søppel i oppgangene, eller under trappene i inngangsopartiet til oppgangen, eller andre fellesområder
§ Det er ikke tillatt med kullgrill på balkongene og hagene.
§ Det er ikke tillatt å oppbevare barnevogner i oppgangene. I tillegg til at de kan hindre rømningsveier, vil materialet avgi giftige gasser og røyk som bidrar til å redusere sikten.
Brannvesenets nødnummer er 110
Legevaktens nødnummer er 113
Politiets nødnummer er 112
Brannøvelse hjemme - andre branninstrukser
All bruk av fyrverkeri er forbudt på borettslagets eiendom. Overtredelser vil bli politianmeld.
Alle som bor i Grensen er heldige med tanke på størrelsen på våre grøntområder. Fellesområdene er utstyrt med pallekarmer for de som har lyst til å dyrke urter, tomater eller mindre grønnsaker og bær.
Kontakt styret for å få tildelt en Pallekarm på styret@grensestien.no.
Bilkjøring og parkering på våre gressplener er ikke tillatt, heller ikke oppbevaring av materialer knyttet til oppussing/bygging/renovering.
Ballspill tillates egentlig ikke, men det utvises skjønn av hensyn til alder.
Vedlikeholdet ivaretas i hovedsak av Åsbråten Servicesentral, våre vaktmestere, og så er det borettslagets Grøntgruppe som skal ta seg av planting i bed, mindre lukearbeid – lettere «gartneroppgaver». Der det er behov kan vi få bistand fra Servicesentralen.
BUSH
Sammen med Bertramjordet borettslag, Åsbråten borettslag og Dyretråkket borettslag, samt to Obos-lag, OBOS og USBL, har vi BUSH, som står for Barne- og ungdomssenteret på Holmlia.
Klubben har adresse Dyretråkket 30.
D
Dugnader:
Grensen borettslaget har dugnader en til to ganger i året. I tillegg har borettslagets styre en egen dugnad ved særskilte behov.
Den største og viktigste, og ikke minst hyggeligste, er vårdugnaden. Her møtes vi for å sørge for at borettslaget skinner til 17.mai.
Å stille på dugnad er ingen tvang, men ved at vi alle gjør litt så sparer vi oss for en stor kostnad ved av vi slipper å betale et firma for å rake gammelt løv og gress, eller plukke opp alt det som dukker opp når snøen har smeltet. Da er det ikke bare blåveisen som stikker seg frem.
Styret står for det utstyret man trenger. Vi fyrer også opp grillen, og serverer kaffe, saft, vafler og is.
Vi liker og tro at dugnad er en god sosialmøteplass der vi kan bli bedre kjent med naboen.
Dyrehold:
Dyrehold i borettslaget er tillatt, og vi mener selv at vi har gode rammer for et generelt trivelig dyrehold for de som har, og de som ikke har.
Dette sier Husordensreglene for dyrehold i Grensen borettslag:
-HER-
E
EL-billading
Det er ikke tillatt å lade el-bil i vanlige stikkontakt. Borettslaget har bekostet infrastruktur, slik at det ligger til rette for at alle el-bileiere kan kjøpe og installere ladeboks på egen garasjeplass.
Det er mange som har spørsmål om elbillading i borettslaget, så her skal vi forsøke å svare på noen av de viktigste.
Ny ladeboks for innvendige garasjeplasser
Alle som har innvendig garasjeplass, kan velge om de vil installere ladeboks på sin plass eller ikke. Likevel er det ikke fritt å velge hvilken boks du vil, eller hvilket firma du vil for å installere den. Grunnen til dette er at alle ladebokser må kunne «snakke sammen» og passe inn i styringssystemet vi bruker.
Borettslaget har inngått leveringsavtale, samt service- og reparasjonsavtale med El-Kontakten AS. Dersom du vil ha boks, må du bestille boks og montering hos dem (https://el-kon.no). Vår kontaktperson heter Morten Haugen. Boksen vi bruker i borettslaget heter ZapCharger Pro fra Zaptec Charger AS.
Tilgang til elbillading for dem som ikke har garasjeplass inne
Alle som leier parkeringsplass ute, eller står på venteliste til en, trenger kun å opprette bruker hos Charge365 (https://portal.charge365.no). Bruker skal godkjennes av styret, så det kan ta litt tid før den er aktiv. Etter man har fått godkjent bruker kan man benytte.
Pris for lading
Prisen for lading fastsettes i en tariff som bestemmes av styret, og baserer seg på gjennomsnittskostnadene pr kWh den siste perioden på alle strømmålere som leverer strøm til ladeanleggene. Denne tariffen inkluderer alle kostnader, ikke bare strømkostnader. Tariffen inkluderer derfor strømkostnader, nettleie og andre tilvalgs kostnader, samt kostnader for betalingsformidlingen, kundeservice og service og reparasjoner av anlegget.
Borettslaget har ikke spotpris på strømmen, så man vil ikke se at tariffen varierer like mye/like ofte som man leser om i avisene, eller opplever privat.
OBS! Vær oppmerksom på at ulovlig/uforsvarlig lading som forårsaker brann eller andre skader, så vil det medføre erstatningsansvar.
Har du ikke garasjeplass, men parkeringsplass ute kan du benyttet seg av en av våre fire ladestasjoner som er etablert på fellesområdet rett ved innkjørselen til garasjeanlegget under Grensestien 26.
Har du garasjeplass, men ikke ønsker å koste på ladeboks står du fritt til å benytte ladepinne nr 4. Denne har en gjestepris, som ligger høyere enn de vanlige anleggsprisene, da de er ment for elbileiere som ikke bor i borettslaget. Betalingsmåten er bank eller kredittkort.
Ytterligere spørsmål om elbil-lading, ta kontakt med styret.
Energi
Strømmen blir stadig dyrere og fjernvarmen øker i takt med strømprisene.
Vi vet at borettslagene her ute har et høyt forbruk, og kostnadene på energi for borettslaget er deretter. Dette kan ha sin naturlige forklaring i at borettslaget er 40 år gammel, og det betyr at isoleringen i veggene ikke er den samme som da byggene var nye.
Vi kan alle bidra til å redusere forbruket noe, blant annet ved å «sjokklufte» - alle vinduer opp i en kort stund. Av hensyn til barns helse for å forebygge luftveissykdommer er det ikke anbefalt med innetemperaturer over 24 grader.
Når styret de senere årene har økt felleskostnadene, har det i hovedsak hatt sin årsak i økte priser på energi, dvs fjernvarmen.
F
Fargekoder
Blokker: Hvit narciss 0005-Y2OR (0384)
Grå S3500N – Kantmaling, lister rundt vindu, dører, toppbord rekkverk mm.
Vinduer, gjerder og terassedører males med: eggehvit 0502-Y
Småhus/ rekkehus
Grå S3500N
Eggehvit 0502-Y
Vinduer, gjerder og terassedører males med eggehvit
Fellesen
Styrekontoret har et tilbud til grupper på maks 6 personer som vil møtes for å se fotballkamp, strikke eller rett og slett bare skravle over en kaffekopp.
Fellesen består av en koselig innredet stue, tilgang fullt kjøkken, og toalett.
Bruken er gratis, og forutsetter at man godkjenner betingelsene for bruk.
Brudd på disse betingelsene vil ha konsekvenser.
Fellesområder
Vi har alle et ansvar for å sørge for at borettslagets fellesområder til enhver tid er ryddige – det vi si at oppganger, bodganger, fellesrom – og uteområdene er frie for rot og søppel,
For ikke å skaffe uvedkommende adgang til bodganger, oppganger og garasjene er det viktig at ytterdører/garasjeporter alltid holdes låst.
§ Det er ikke tillatt å røyke i oppgangen, bodganger, fellesrom eller garasjene
§ Sykler, ski, barnevogner, sparkesykler eller leker skal ikke oppbevares i oppgangen. Dette av hensyn til HMS, og rengjøring av rengjøring av oppgangen
§ Unntak er rullatorer/gåstoler eller rullestol
§ Akebrett, kjelker, sykler, skiutstyr, leker og private eiendeler skal oppbevares i andelseiers bod
Forsikring
Grensen borettslag er fullverdiforsikret i Gjensidige AS, som også betaler ut utbytte til borettslaget.
Borettslaget har også avtale med Anticimex som er et skadedyrselskap.
Vær oppmerksom på at du som andelseier selv må tegne innboforsikring.
Alle skader skal umiddelbart varsles styret på styret på e-post: styret@grensestien.no.
G
Generalforsamling
11-1 Myndighet
Den øverste myndighet i borettslaget utøves av generalforsamlingen.
11-2 Tidspunkt for generalforsamling
(1) Ordinær generalforsamling skal holdes hvert år innen utgangen av mai.
(2) Ekstraordinær generalforsamling holdes når styret finner det nødvendig, eller når revisor eller andelseiere som til sammen har minst 20 (en tiendedel) av stemmene, krever det og samtidig oppgir hvilke saker de ønsker behandlet.
11-3 Varsel om og innkalling til generalforsamling
(1) Forut for ordinær generalforsamling skal styret varsle andelseierne om dato for møtet og om frist for innlevering av saker som ønskes behandlet.
(2) Generalforsamlingen skal innkalles skriftlig av styret med et varsel som skal være på minst åtte og høyst 20 dager. Ekstraordinær generalforsamling kan om nødvendig kalles inn med kortere varsel som likevel skal være på minst tre dager. I begge tilfeller skal det gis skriftlig melding til boligbyggelaget.
(3) I innkallingen skal de sakene som skal behandles være bestemt angitt. Skal et forslag som etter Burettslova eller vedtektene må vedtas med minst to tredjedels flertall kunne behandles, må hovedinnholdet være angitt i innkallingen. Saker som en andelseier ønsker behandlet på ordinær generalforsamling skal nevnes i innkallingen når styret har mottatt krav om det etter vedtektenes pkt 11-3 (1).
11-4 Saker som skal behandles på ordinær generalforsamling
1. Godkjenning av årsberetning fra styret.2. Godkjenning av årsregnskap.3. Valg av styremedlemmer og varamedlemmer. 4. Eventuelt valg av revisor.5. Fastsetting av godtgjørelse til styret.6. Andre saker som er nevnt i innkallingen.
11-5 Møteledelse og protokoll
Generalforsamlingen skal ledes av styrelederen med mindre generalforsamlingen velger en annen møteleder. Møtelederen skal sørge for at det føres protokoll fra generalforsamlingen.
11-6 Stemmerett og fullmakt
Hver andelseier har én stemme på generalforsamlingen. Hver andelseier kan møte ved fullmektig på generalforsamlingen, men ingen kan være fullmektig for mer enn én andelseier. For en andel med flere eiere kan det bare avgis én stemme.
11-7 Vedtak på generalforsamlingen
(1) Foruten saker som nevnt i pkt 11-4 i vedtektene kan ikke generalforsamlingen fatte vedtak i andre saker enn de som er bestemt angitt i innkallingen.
(2) Med de unntak som følger av Lov om Burettslag eller vedtektene her fattes alle beslutninger av generalforsamlingen med mer enn halvparten av de avgitte stemmer. Ved valg kan generalforsamlingen på forhånd fastsette at den som får flest stemmer skal regnes som valgt.
(3) Stemmelikhet avgjøres ved loddtrekning.
Gjestehuset
Borettslaget har valgt å utnytte nedlagte vaskerier til felles nytte og glede. Gjestehuset i Grensestien 27, Tun 2, inneholder et hobbyrom og et gjesterom som er innredet med dobbeltseng, køyeseng, et lite hybelkjøkken og toalett.
Bruken av gjestehuset er gratis, og er et tilbud som kun gjelder andelseiere i Grensen borettslag. Tilbudet er gratis, men et er knyttet strenge ordensregler til bruken.
Trenger du overnatting sendt mail til styret. Epost: styret@grensestien.no. Oppgi ønsket periode for lån og dine kontaktinfo. Kontrakt skrivet på åpent styrekontor minst to uker i forveien.Her gjelder første mann til mølla ...
Grillhytta - Grensenbua
På fellesområdet mellom blokk G. 24.G.25 G. 25 og Tun 3 og 4, er det satt opp en grillhytte.Denne er det også gratis å bruke, og er populær. Brukes blant annet til grilling og som sosial møteplass i forbindelse med dugnader.Ønsker du å bruke grillhytta, ta kontakt med styret så får du utlevert koden til hengelåsen på døra.
Gjesteparkering
I henhold til borettslagets trafikk- og parkeringsbestemmelser er det ikke tillatt for andelseiere/beboere å stå parkert på plassene for gjesteparkering. Unntak fra styret gis kun når det er vedlikehold- og pågående utbedringer av garasjeanlegget.
Gjester kan stå parkert uten tillatelse i inntil 24 timer. Nye 24 timer utløses kun ved at bilen har vært borte i minst 48 timer.
Når du får gjester, så send en sms til Styretelefonen på 944 64 957 med din mailadresse, og registreringsnummeret på bilen og hvor lenge besøket ditt skal være hos deg og dere.
Og så er det fint hvis gjester meldes inn dagen i forveien. Dette av praktiske årsaker både for dere og for styret
OBS! ikke nødvendig hvis gjest skal parkere mindre enn 24 timer.
I
Informasjon
En gang i kvartalet deles det ut et Nyhetsbrev fra styret . Dette inneholder nyttig og viktig informasjon til alle som bor her. Nyhetsbrevet er rent juridisk å anse som lest i det brevet legges i postkassen.
I tillegg har borettslaget en egen Facebook-side, men den er ment å være en side for smått og stort. Dette er ikke styret sin Facebook-side, men er for alle som bor her og har noe på hjerte, noe å bytte eller noe en bare lurer på. Koselig er det også når folk legger ut bilder fra bruk av grillhytta, eller fra dugnader.
K
Kamerovervåking
Grensen borettslag har installert kameraovervåking i alle lagets fire garasjer. Den beste sikkerheten er at andelseiere ikke slipper inn fremmede.
(Vent på at porten lukkes før du forlater garasjen)
Komprimatorbil kommer to ganger i året. Siste onsdag i februar og siste onsdag i oktober. Her settes alt som skal kastes ut senest 08:00 onsdag morgen.
Det som skal kastes settes slik at det ikke er til hinder for nyttekjøring og utrykningskjøretøy.
Ens søppel kan være en annens skatt, så det er god tradisjon at man tar seg en tur rundt på tunene for å se om det er noe en har bruk for eller lyst på.
Ikke alt tillates kastet – se pkt A. – avfallshåndtering.
L
Borettslaget har to større lekeplasser på Tun 1, en lekeplass på Tun 2, en lekeplass på Tun 3 og en på Tun 4.
Utstyret på lekeplassene blir kontrollert en gang i året av teamlederen ved Åsbråten Servicesentral. Avvik blir utbedret. Daglig blir også lekeplassene ettersett av vaktmesterne da stein, grus o.l. også betraktes som sikkerhetsrisiko.
Dekke på lekeplassene er i et spesialmateriale som vil dempe ved fall. Om vinteren ved snø og is, vil ikke dekke dempe av for fall og det er årsaken til at huskene blir fjernet senhøstes.
M
MULTINETT AS
Borettslaget er medeier i Multinett AS. Multinett er borettslagenes eget selskap, og har som formålet er å fremforhandle best mulige avtaler innenfor radio, TV og telekommunikasjon for beboerne på Holmlia. Pr. i dag leveres f.eks. radio- og TV- signaler til ca 5 200 husstander i de 40 lagene som eier selskapet på Holmlia, samt eksterne kunder på Fiskevollen, Ljanskollen, Ljan og Ulvøya. Multinett eier et hybrid fiber/koakskabelnett (kabel-TV-nettet). Nettet bygges ut med fiber stadig lengre ut mot beboerne i hht økning i behovene. Grunnpakken for TV og bredbånd fra Telia betales som en del felleskostnadene i borettslaget. Fellestilbudet gjelder kun tjenester levert i kabel-TV-nettet, dvs. radio og TV, samt internettaksess (bredbånd).Daglig leder er John Arild Jacobsen.
Du kan lese er om Multinett på: www.multinett.no
N
Navneskilt til ringeklokke og postkasseskilt bestillesHER
O
Oppussing
Før du pusser opp er det viktig at du og utførende håndverkere har satt dere godt inn i borettslagets vedtekter som omhandler oppussing. Dette gjelder spesielt renovering/oppussing av bad.
S
Skadedyr
I likhet med andre borettslag har også Grensen uønskede hendelser med uvedkommende gjester, som veggdyr, kakkerlakker eller sølvkre. Oppader du skadedyr i andelen så ta kontakt med Åsbråten Servicesentral så raskt som mulig på tlf: 22 61 04 52, epost: post@asbratenservice.no og send også varsel til styret
Borettslaget har også avtale med Anticimex som er et skadedyrselskap.
Alle skader skal umiddelbart varsles styret på styret på e-post: styret@grensestien.no.
Det mest prekære skadedyret å få i hus er veggdyr. Derfor er det viktige at man tar sine forholdsregler.Få tips HER
Skjønnhetssalong
Denne ligger på Tun 1, og har adresse Grensestien 11. Salongen heter BeautyFix
som tilbyr en rekke tjenester innen hudpleie, make up, negledesign mm.
Storstua
Midt mellom borettslagene Åsbråten og Grensen, ligger Storstua med adresse Grensestien 23. Utleie administreres av servicesentralen.
I utleielokale storstua kan du blant annet finne:
Projektor og lerret
Trådløst bredbånd / WiFi
Komfyr
Mikroovn
Oppvaskmaskin
Kjøl og frys
Foreløpig ikke noe lydanlegg
Lokalene er beregnet på selskaper, men er ikke et festlokale på grunn av begrensninger for hvor lenge man kan ha lokalene, og begrensninger knyttet til musikk/ høytaleranlegg.
StyrekontoretStyrekontoret ligger i Grensestien 28, det lille grå huset mellom Tun 3 og Tun 4. Kontoret er åpent 1. mandag og 3. og 5 mandag i hver måned fra kl.18.00 til 19.00.
Velkommen innom for en hyggelig prat.
Første mandag i måneden avholdes styremøte som starter kl.19.00 der styret behandler aktuelle saker knyttet til alt fra forvaltning av borettslaget, drift, naboklager, forsikringssaker o.l.
Noen saker er konfidensielle av hensyn til personvernet. Generelle saker som vil berøre andelseiere/beboere vil bli meddelt gjennom Nyhetsbrev fra styret, som kommer i postkassen en gang i kvartalet.
Styretelefonen
Denne betjenes i fra mandag til fredag, fra kl.17.00 – kl. 20.00.
Telefonen er ikke bemannet i høytider og ferier.
Telefonnummeret er: 944 64 957
T
Trafikk- og parkeringsbestemmelser.
Hovedregelen for parkeringsbestemmelsen for borettslaget er at det er kun gjester som får lov til å parkere på gjesteparkeringsplassen. Personer med adresse i borettslaget, eller nærliggende borettslag kan ikke benytte seg av gjesteplassene.
Gjester som skal være på besøk i over 24 timer må registreres. Dette gjøres ved enten å sende en epost til styret, eller en tekstmelding på styretelefonen.
For ytterligere regler om borettslagets trafikk- og parkeringsbestemmelser se
Tv/Bredbånd se Multinett
V
Vedtekter
Både borettslaget og andelseiere bærer sine plikter når det kommer til vedlikehold.
Hvem som har ansvar for hva er beskrevet i borettslagets vedtekter
Alle lufteluker og lufteventiler i leilighetene må alltid være åpne for å unngå høy fuktighet, da dette kan medføre råteskader, og kan være helseskadelig. Lufteluker og ventiler må aldre bygges igjen eller stenges/dekkes under ombygging av kjøkken, andre rom eller senking av tak. Påkobling av elektrisk avtrekksvifte i luftekanaler er forbudt av hensyn til brannfare, samt balansen i ventilasjonssystemet og luktproblemer.
Ved behov for utskifting av ventilasjonssystem uavhengig av type bolig ta kontakt med Åsbråten Servicesentral, for korrekt veiledning, da borettslaget har egne interne systemer som vil påvirke felles infrastruktur.
Å
Åsbråten beboerforening
En viktig samarbeidspartner er Åsbråten beboerforening, som vi sammen med Åsbråten-, Dyretråkket -og Bertram borettslag er en del av. Til sammen bevilges det årlig et beløp på 100 000 kroner som skal bidra til å finansiere gode tiltak for barn og voksne i nærmiljøet. Beboerforening arrangerer blant annet juletregrantenning med nissegrøt og godeposer til barna 1. søndag i advent, Onsdagsløp for barna i området og matkurs. Les mer HER
Åsbråten Sameie
Åsbråten Sameie består av en vaktmestersentral og administrasjon og forvaltning av våre eiendommer, som Storstua, deler av torget, samt frisør-og butikklokalet.
Sameiet eier vi sammen med våre to naboborettslag, Åsbråten borettslag og Dyretråkket borettslag.
Åsbråten Servicesentral
Servicesentralen består av en teamleder og tre vaktmestere. Vaktmesterne jobber etter en tjenesteleveringsavtale som styret i Grensen borettslag evaluerer en gang i året.
Vaktmesterne bistår også styret/andelseiere når det oppstår uønskede hendelser, som vannlekkasjer o.l. De bistår også ved utkjøring av redskap/materiell til dugnader og sørger for at søppelsekkene blir bortkjørt etter dugnadene.
Comments