Når uhellet er ute!
Dette gjør du hvis uhellet er ute eller at det oppstår alvorlige hendelser utenfor åpningstiden til Servicesentralen.
I tidsrommet fra kl.08:00 til kl.10.00 og kl.14.00-kl.16.00 send mail til styreleder: beate.framdal@gmail.com
Hva er uhell og hendelser? Når noe skjer med:
· Vann
· Kloakk
· Skadedyr
· Elektrisitet eks. varmegang i kontakter og sikringer eller at strømmen blir borte
· Feil på garasjeporten
Eksempel på situasjoner som ikke er uhell/hendelser:
· At andelseier har glemt bomnøkkelen eller mistet nøkkelen til garasjen
Første sjekk/undersøkelse av uhellet/hendelsen
Grensen Borettslag dekker den første sjekken av skaden/utrykningen og kan faktureres borettslaget direkte. Denne skal inneholde en god nok beskrivelse til at vi kan avgjøre hvem som skal bære kostnadene ved å håndtere skaden. Dersom dette er andelseier, vil styret krevet at borettslaget får tilbakebetalt beløpet (regress).
Hensikten er at håndverkeren ikke skal være i tvil om at fakturaen for den første utrykningen blir betalt, Og både andelseieren og borettslaget får en vurdering av fagperson/håndverker som styret og andelseier kan forholde seg til.
Hvem gjør hva?
- Er det en forsikringssak, håndteres den av USBL forsikring og med det forsikringsselskapet vi til enhver tid har avtale med. USBL er også kontaktpunkt for styret og/eller andelseier/Servicesentralen
- Egendelen blir normalt fakturert borettslaget, som så igjen vil viderefakturerer andelseier dersom vedkommende skal belastes for kostnadene.
- Akutthjelp og første sjekk av skaden betales først av den som bestiller tjenesten.
· Dersom andelseier har bestilt tjenesten og det er borettslaget som er ansvarlig vil andelseier få pengene igjen.
Hvem ringer du?
Vannskade/kloakk (rørlegger) VVS-gruppen: 948 80 836
Garasjeporter Hørmann: 09920
Låsesmed Follo lås og glassikring: 901 99 590 (Borettslaget dekker ikke regningen hvis du har låst deg ute, eller hvis det er brukt en ikke godkjent nøkkel).
Glass Glassmester Svenden: 23 24 50 20
Feil på fjernvarme-anlegget og strømanlegg
Hafslund Fjernvarme: Tlf.: 815 20 040
Hafslund Strøm: Tlf.: 815 30 400
Feil på kabel-TV Get kundeservice: Tlf.: 02123
Andre nummer Åsbråten Servicesentral: 22 61 04 52, kun i åpningstiden
Parkering Smart Security AS: 22 10 18 05
Bomiljøvekter Securitas: 916 60 516
Feil på elektrisk anlegg inne i din leilighet er andelseiers eget ansvar og da henvises det til å ringe et firma som har døgnvakt.
Endringer i telefonnummer, leverandører eller rutiner vil bli omtalt i På Grensen, som er styrets nyhetbrev til alle dere som bor her.
Det er også viktig at alle ved jevne mellomrom sjekker denne hjemmesiden.